حیوه طیبه

حیوه طیبه

زندگی پاک ، زندگی جاودانه و بدون مرگ است
حیوه طیبه

حیوه طیبه

زندگی پاک ، زندگی جاودانه و بدون مرگ است

pure prayer

عبادت خالصانه 

 

 

اولا مغز عبادت چیست؟؟ 

به نظر من درخواست و دعا  است . 

 

عبادت خالصانه چیست؟؟ 

فقط از خدا درخواست کردن. 

 

 

اما ما در زندگی روزانه دائما از غیر خدا درخواست می کنیم. و دائما هم اگر درخواست ما برآورده نشود رنجش و رنج تولید می شود.رنجش مادر رنج های بعدی است و مادر رنجش شرک در عبادت است یعنی درخواست از غیر خدا. 

 

مراقبه ی روزانه و دائمی نیاز است تا در دام بسیار ظریف شرک نیفتیم . شرک از راه رفتن مورچه در یک شب کاملا تاریک بر روی سنگ سیاه پنهان تر است. و قطعا مراتب و شدت و ضعف دارد و آنچه عیان است اینکه حتی اکثر مومنین درجاتی از شرک را دارند و ملحدین هم همینطور . 

 

تا حدی که یوسف پیامبر یک لحظه خدا را فراموش می کند و غیر خدا را موثر می بیند و هفت سال مجازات اضافی زندان را تحمل می کند. ما که جای خود دارد و مثلا من امروز یک عذاب بسیار زجرآوری کشیدم که محصول همین شرک بود. از دو نفر تقاضایی کردم که انجام ندادند و من هم بشدت وابسته به آن بودم و رنجش شدید تولید کرد و خدا را شکر که توبه کردم و آهسته آهسته بر این رنجش غلبه می کنم . 

انسان هایی که در نظر ما بد هستند در حقیقت ماموران عذاب الهی هستند و مامور و معذور . و اگر آگاه باشیم با احترام به آنها نظر می کنیم زیرا به ما متذکر می شوند که ما در جهل و بی خبری بسر می بریم و باید از خواب جهل بیدار و چشم دل را باز کنیم تا حقیقت را ببینیم. 

  

 

نظرات 1 + ارسال نظر
اشک - غریبه شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:31 ب.ظ http://tashkan.blogsky.com

دیدن ِدست ِخدا، پشت هر حادثه ای کار ِسختی است...

بله دوست عزیز هوشیاری لاز م است هوشیاری همان ایمان قلبی و غفلت هم کفر قلبی است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد